לשתות יותר

מאת:

צוות הבלוג

תאריך:

10/5/16

מים כחול-לבן: דברים שלא ידעתם על ברי המים תמי4

מהיכן השם תמי, מה הייתה פריצת הדרך ומה הקשר לטכניון? לרגל יום העצמאות, הנה כמה דברים שלא ידעתם על אחד המפעלים הישראלים המצליחים בעולם

אנחנו בטוחים שכלקוחות תמי4 אתם שואלים את עצמכם לא פעם: "למה קוראים למתקן המים דווקא תמי?"; "מדוע קראו למוצר הראשון שהשיקה החברה – family"?" ואיך הפך מפעל קטן בקיבוץ לחברה משגשגת ברמה עולמית?" ובכן, לרגל יום העצמאות חשבנו שכדאי לפרט קצת על ההיסטוריה של המפעל הישראלי המצליח, שמייצר ומשווק מתקני מים כחול-לבן, בארץ ובעולם.     כך זה התחיל: הימים הראשונים עכשיו זה נשמע מצחיק, אבל המותג תמי4, שייך כיום ל"שטראוס מים", נולד במפעל קטן בקיבוץ הל"ה, בתחילת שנות ה- 70. מדובר היה במפעל לייצור מסגרות מתכת לרכיבים אלקטרוניים, שתפקד כקבלן משנה בייצור חלקי פח, בעיקר עבור התעשייה האווירית ואלתא. עם הזמן התווספו למפעל עוד לקוחות, שבראשם צה"ל: המפעל סיפק מסגרות מתכת עבור מכשירי קשר ומכשירי רדיו. אז מה הקשר למים? ובכן, כדי להגדיל את הרווחיות, הוחלט ב- 75' לעבור לייצור עצמאי של מכשירי קירור, ושיווקם באופן עצמאי. המכשירים שפותחו בהמשך היו מיועדים למוסדות גדולים כמו מפעלי תעשייה, חדרי אוכל בקיבוצים, בתי חולים, בתי ספר, אולמות ספורט וכמובן צה"ל, שנשאר לקוח נאמן. בהתאם לקהלי היעד פותחו סוגים שונים של מכשירי שתייה. החזון היה להגיע למשקי הבית בישראל.     למה דווקא מים?  באסיפת חברים תמימה, התקבלה החלטה להיכנס לתחום טיהור המים. באותה תקופה נוצר קשר עם מומחים באוניברסיטת חיפה, שהעלו רעיון לפיתוח מכשיר לטיהור מים, ושכנעו את הנהלת המפעל בפוטנציאל הטמון בשיטה זו. כך, המפעל רכש מהטכניון את הרעיון, והסטארט-אפ הקטן נולד. למכשיר החדש לטיהור המים קראו "תמי", על שם בתו של הפרופסור מהטכניון, ממציא הטכנולוגיה. במפעל החל תהליך פיתוח מכשיר טיהור מים ביתי – תמי3, שנראה כמו ברז ביתי דקיק, שהותקן ליד הברז הרגיל.       "אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שבישראל יש מים טובים ואיכותיים, ואנחנו רק רוצים להגיש אותם משופרים וטעימים יותר", מסבירה הלה פרנקל, מנהלת טכנולוגיות ב'שטראוס מים'. "הטוויסט הזה מגיע מתוך חזון של איכות סביבה ונוחות לצרכנים – לא צריך לסחוב בקבוקים, ובעצם הלקוח יכול לתפעל את המתקן בעצמו ללא תלות בטכנאי או במשלוחים". היום, כשבר המים תמי4 חדר לשוק באופן כה מוצלח זה נשמע מובן מאליו, אבל בקיץ 2004, כשהושק בר המים תמי4 "פמילי", החזון נשמע מאתגר במיוחד; "קראו לבר המים תמי4 פמילי כי המחשבה הייתה לשווק בר מים לכל המשפחה, ממש מוצר שישי שיהיה בכל מטבח, אחרי המקרר, המדיח, התנור, הכיריים והמיקרו", מספרת פרנקל. "זה היה החזון של החברה, והיום אנחנו יכולים לראות שבר המים שלנו הפך לחלק בלתי נפרד מחייה של המשפחה הישראלית הממוצעת".     חידושים והפתעות: העתיד כבר כאן אז מה יהיה בעתיד? לא נפרט כאן על שלל החידושים הטכנולוגיים שעליהם עמלים ב"שטראוס מים", רק נספר שמטרת החברה הייתה ונשארה נוחות וידידותיות למשתמש. כמו כן, בשנים האחרונות שמים בחברה דגש על הפן העיצובי: ברי המים תמי4 מגיעים בשלל צבעים על מנת להבטיח שישתלבו היטב בכל מטבח ביתי. חידוש נוסף: בברי המים תמי4 החדשים ישנה אופציה למים מוגזים; מסתבר שהצרכן הישראלי מאוד אוהב סודה, והטכנולוגיה הזו פותחה במפעל כבר בראשית שנות ה- 80. כעת היא חוזרת בגדול, בהתאם לביקוש. "העולם כולו הולך לכיוון של התאמת הסביבה לצרכנים, ולא להפך", מסכמת פרנקל. "אנחנו רואים את זה באפליקציות, וזאת הראייה שלנו גם בפיתוחים הטכנולוגיים שלנו – כל הזמן אנחנו חושבים איזה ערך מוסף יכול הצרכן לקבל, מה הוא אוהב, מה יהיה לו נוח. זה מה שמנחה אותנו בפיתוח: להגיש לצרכן את המים הטובים ביותר שהוא יכול לקבל, וכל הזמן להעלות את הרף".     במוקד הדיגיטלי של שטראוס מים כבר ביקרתם? בואו לבצע את כל הפעולות בקליק >>>

רוצה את בר המים אצלך בבית? צריך רק להשאיר פרטים ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

*אופס, שכחת להכניס את השם שלך
*אופס, שכחת להכניס את הטלפון שלך הזנת טלפון לא תקין
*אופס, שכחת להכניס את האימייל שלך הזנת מייל לא תקין
תודה על פנייתך נציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם
חלה תקלה בשליחת הטופס. אנא נס/י שוב במועד מאוחר יותר.