אוכל ובישול

מאת:

צוות הבלוג

תאריך:

6/3/17

מקורות המים במזון שלכם: המדריך המלא

ילדים צריכים לשתות כ-2-3 ליטר ביום (תלוי בגיל, במין ובמזג האוויר) אולם האם את כל הכמות הם צריכים לצרוך אך ורק משתיה של מים? לא בדיוק. אספנו עבורכם את מיטב המזונות שיכולים להוות מקור מצוין ונוסף למים

כ-20% מכמות הנוזלים המומלצת ביום - מקורה מהמזון. חשוב שנכיר מהם המזונות העשירים ביותר במים, וכך נוכל להגדיל את צריכת הנוזלים של ילדינו מודעות לעובדה שגם מזון מהווה מקור לשתייה, יכולה למנוע מצבים כמו התייבשות, במיוחד בקרב ילדים שאינם מקפידים לשתות מספיק וזקוקים לחיזוק וכמות נוספת של מים, מלבד מי השתייה הקבועים. כמובן שהבחירה הראשונה היא מים, ושילוב בתפריט היומי של מזונות עשירים בנוזלים, היא דרך נוספת להגדיל את צריכתם.   אז איך נוכל להעשיר את כמות הנוזלים הנצרכת ע"י ילדינו, בנוסף לשתיית מים?  

ירקות ופירות

הם המקור העיקרי למים במזון. אך גם ביניהם יש כאלו המכילים יותר נוזלים, בשיעור של כ-90-99% ממשקלם. לדוגמא: פירות עשירים במים- תפוז, קלמנטינה, מנדרינה, אשכולית, ענבים, אבטיח, מלון. ירקות עשירים במים- מלפפון, חסה, עגבניות, פלפל, גזר, פלפל, חצילים. מומלץ להימנע ממשקאות פרי סחוט או משקאות ירקות ועדיף לשלב ירקות ופירות בצורתם השלמה והמקורית. באמצעות שילוב ירקות ופירות בתפריט, אנו זוכים בהזדמנות להעשיר את הילדים בויטמינים, מינרלים, חומרים טבעיים שמקורם בצבע, בריח ובטעם הירקות והפירות. כל הרכיבים הללו חיוניים לגדילה ולתפקוד הגוף והמוח ומסייעים במניעת מחלות. כיצד נשלב ירקות בתפריט היומי של הילדים? נכניס אותם לכריך בית הספר, כמצע לחזה עוף, לגבינות או לחביתה, נחתוך לפלחים לצד הכריך, ניתן להם פלחי ירק או פרי לנשנש בין הארוחות ועוד.   pic_for_blog2R6A0138  

קינוחים המכילים נוזלים

בהזדמנויות בהם ילדים מבקשים משהו טעים לאכול, נוכל להציע להם ג'לי, סלט פירות או קרטיב קרח- כזה שעשוי מחתיכות פרי וללא צבעי מאכל או חומרי טעם וריח שאינם טבעיים.   pic_for_blog2R6A0263  

מוצרי חלב, גבינות, מעדני יוגורט ביו וחלב ניגר

זו הזדמנות גם להעשירם במקור מצוין לחלבונים, סידן ומינרלים נוספים החיוניים לגדילה והתפתחות. בנוסף, היוגורט יעשיראת ילדיכם בחיידקי מעי המוסיפים לבריאות כללית ולמניעת מחלות.   pic_for_blog-shutterstock_175231781  

דייסות

סופחות הרבה מים. מומלץ להכין דייסת שיבולת שועל שתשמש פלטפורמה להעשרה ברכיבים בריאותיים נוספים כמו חלב, טחינה גולמית, אגוזי מלך, חתיכות תמרים או חמוציות מיובשות ועוד. מומלץ לשלב בארוחת בוקר לפני שיוצאים מהבית או בארוחת הערב.   pic_for_blog-shutterstock_249309160   באמצעות שתיית מים נאותה במשך היום ובפרקי זמן קבועים ובאמצעות שילוב ירקות, פירות, יוגורט, חלב ניגר, דייסות וקרטיבים כקינוח בתפריט היומי, נגדיל את הסיכוי שילדינו יהיו רווים בנוזלים ו"על הדרך" נעשיר אותם ברכיבים בריאותיים נוספים. במצב שכזה עולים הסיכויים שירגישו טוב יותר: יותר מרוכזים, רגועים, אנרגטיים וקשובים.   pic_for_blog2R6A0563   כל מוצרי המזון המפורטים בכתבה זו מהווים תוספת לכמות שתיית המים המומלצת במהלך היום ולא כתחליף. חשוב לזכור כי צריך לדאוג שיהיה לילדים מקור מים זמין, נגיש ונוח, כזה שיוכלו לגשת אליו לבד, כמו בר המים תמי4.  על פי סקר הגל החדש, 81% מהמשפחות שיש להן בר מים תמי4 בבית מעידות שהן שותות יותר מים.

רוצה את בר המים אצלך בבית? צריך רק להשאיר פרטים ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

*אופס, שכחת להכניס את השם שלך
*אופס, שכחת להכניס את הטלפון שלך הזנת טלפון לא תקין
*אופס, שכחת להכניס את האימייל שלך הזנת מייל לא תקין
תודה על פנייתך נציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם
חלה תקלה בשליחת הטופס. אנא נס/י שוב במועד מאוחר יותר.