כללי

מאת:

צוות הבלוג

תאריך:

16/6/14

בעיר ובהרים, טיפים לרכיבת אופניים יעילה ובריאה יותר

רכיבת אופניים היא ספורט נהדר. אפשר לשלב אותה בחיי היום יום - לרכוב לעבודה, לסידורים או לחברים ואפשר גם להקדיש לה זמן איכות משלה – בסוף השבוע עם שעות רכיבה המיועדות רק לכך. רכיבת אופניים היא ספורט עממי ובריא יחסית.

להבדיל מריצה או כדורסל וכדורגל, המפרקים ברגליים אינם סופגים זעזועים באופן שיזיק לקרוסליים או לברכיים, אך גם לרכיבת אופניים יש סכנות משלה והכוונה היא לא לנפילה כואבת לאחר איבוד שליטה. הבאנו לכם מספר טיפים שיש ליישם כדי שתפיק הנאה מרובה מהרכיבה.

  והקפידו לקחת מים מבר המים התמי4

קסדה בראש טוב

לפני שנאיר לכם כמה צדדים שאולי לא שמעתם עליהם, נחזור לכלל הבסיסי, שימו קסדה!

הקסדה היא איננה נחלת "הרוכבים הרציניים" (אלה שעוטים על עצמם בגדי רכיבה בוהקים ולא מעט ציוד). דווקא רכיבה בשטח מסוכנת פחות (מבחינת הפתעות של גורמים חיצוניים) מאשר נסיעה רגועה בעיר. בכל רגע נתון יכול להפתיע הולך רגל או כלי רכב כזה או אחר ולכן המסקנה היא ברורה- שימו קסדה!

התאימו את גודל האופניים למבנה גופכם

שלדות האופניים מגיעות במידות רבות (ישננם כשמונה מידות שונות) ומתאימות לאנשים מגובה 1.55 ועד 2.00. אם תבחרו מידה לא נכונה, תגלו שהרכיבה שלכם תהיה לא נוחה, מעייפת ויתרה מכך, מזיקה למפרקים שונים וגורמת לכאבים בברכיים ובגב. בקשו ממוכר האופניים שיתאים לכם את המידה הנכונה וזיכרו אותה, כמו מידת הנעליים שלכם, זוהי המידה שתלווה אתכם לכל החיים.

עוד המלצה מהבאבל בלוג של שטראוס מים [one_half ] אל תשכחו לשתות מים ממכשיר תמי4

התאימו את גובה

רבים מהרוכבים שחוזרים לרכוב בפעם הראשונה מאז הילדות, מנמיכים את גובה האוכף כדי לייצר אפקט ביטחון ולוודא שבכל רגע הם יכולים להגיע עם הרגליים לפני הקרקע מבלי לרדת מהאוכף. זוהי שיטה לא נכונה והיא אף פסולה. הברכיים שלכם יעלו גבוה מידי ולאחר זמן מה יכאבו. זיכרו שבשעת רכיבה על אופניים הברך מייצרת את פעולת הדיווש מעל ל-5000 פעם, כך שכל פעולה לא נכונה תצטבר למאסה שתזיק לכם. עמדו על הקרקע בסמוך לאופניים וכוונו את גובה האוכף לגובה המתניים (ליתר דיוק לעצם הבולטת מהמתניים) אם אתם חוששים מגובה הרכיבה, התחילו לרכוב לאט ונסו לעצור, להטות את האופניים מעט ולהושיט רגל אחת לפני הקרקע.

ביחרו אוכף (כיסא) מתאים

מפתה לבחור אוכף רכב, רך ונוח, אך באופן מפליא תגלו שאוכף כזה לאחר רכיבה ממושכת מכאיב והופך להיות לא נוח במיוחד. הקשיבו למוכר בחנות האופניים שימליץ לכם על אוכף שמתאים לכם, רוב הפעמים הוא יהיה דק ויראה לכם קשיח מידי, תנו לו זמן ותגלו שהוא נוח להפליא. בכל אופן, יש לוודא תמיד שהאוכף ניצב באופן מקביל לפני הקרקע ולא נוטה קדימה או לאחור. טיפ מונע גניבות – רבים מהאופניים מגיעים עם תפס מהיר שנותן לכון את גובה האוכף בהתאם. אם אתם הרוכבים היחידים על האופניים ולא זקוקים לשינויי גובה תכופים, החליפו אותו בתפס קבוע שניתן לפירוק רק באמצעות כלי עבודה, כך לא תחששו שהאוכף יגנב לכם.

כוונו את הכידון בהתאם

ישנם מאמרים רבים ברשת המסבירים איך לכוון את האופניים בהתאם, וגם לאחר שרכשתם את האופניים המתאימים לכם וכיוונתם את האוכף, ניתן לשנות את מבנה הכידון באופן שיהיה לכם הכי נוח ולא ייצור לכם כאבים בחגורת הכתפיים ובגב. רוב חנויות האופניים יעניקו את השירות הזה, גם מבלי שרכשתם אצלם את הזוג שלכם.

אז שתהיה לכם רכיבה נעימה ובטוחה...

רוצה את בר המים אצלך בבית? צריך רק להשאיר פרטים ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

*אופס, שכחת להכניס את השם שלך
*אופס, שכחת להכניס את הטלפון שלך הזנת טלפון לא תקין
*אופס, שכחת להכניס את האימייל שלך הזנת מייל לא תקין
תודה על פנייתך נציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם
חלה תקלה בשליחת הטופס. אנא נס/י שוב במועד מאוחר יותר.