כללי

מאת:

צוות הבלוג

תאריך:

11/8/16

אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים?

כולנו רוצים שהילדים שלנו יאכלו בריא, ישתו רק מים ויתעמלו, אבל איך מעלים אותם על המסלול? לפניכם טיפים שעושים את כל ההבדל

זה לא סוד שההשמנה בימינו הפכה למגיפה של ממש, במיוחד בקרב ילדים. דור הוואטסאפ והאפליקציות בקושי יודע מה זה מחבואים ותופסת, ומצד שני צורך מזון מהיר ועתיר סוכר. אז מה עושים? איך מונעים מהילדים להשמין ומעלים אותם על מסלול של אורח חיים בריא? הנה כמה טיפים לתחילת הדרך – אמנם קטנים, אבל שעושים את כל ההבדל.   1.

להקפיד על שנת לילה מספקת

שנת לילה טובה ורציפה היא הבסיס לאורח חיים בריא: מגיל שנתיים עד 6 הפעוט צריך 11 שעות שינה בלילה. מגיל 7 עד 12 צריך 10 שעות שינה, ובגיל ההתבגרות יש צורך ב- 9 שעות שינה בממוצע. לשינה תפקיד חשוב בגדילה ובהתפתחות, כמו גם ביכולת לשמור על הריכוז הנדרש בבית הספר. כמו כן, מחקרים גילו שמשך זמן שינה קצר מהמומלץ, מהווה גורם מספר 1 להשמנה. ובכל זאת הנתונים מראים שילדים ובני נוער ישנים פחות מהמומלץ, וחבל. מה עושים? מכבים את הטלוויזיה כשעה לפני זמן השינה; מפחיתים מזונות המכילים קפאין משעות אחר הצהריים, כמו שוקולד, תה ושוקו; ומקפידים על כך שהילד ייכנס למיטה בכל יום בשעה קבועה.  

רוצים לקבל הצעה אטרקטיבית לבר המים תמי4? הקליקו כאן >>

2.

לא לאכול מול הטלוויזיה

אחד הגורמים המרכזיים להשמנה הוא אכילה מול הטלוויזיה: מסתבר שכשאנחנו אוכלים כבדרך אגב בלי להיות מרוכזים באוכל, כמויות המזון גדלות ואפילו מוכפלות. גם ההרגל לנשנש מול המסך לא בדיוק תורם לבריאות. אז החליטו על כלל בבית: אוכלים ליד שולחן בלבד, וכשמתחשק נשנוש - מכינים צלחת ירקות או פירות.     3.

להכין לבד ארטיקים ושלוקים

המרענן הרשמי של הקיץ יכול להיות הרבה יותר בריא ואפילו מזין - אם מכינים אותו לבד. פשוט לוקחים פירות, מועכים בבלנדר, מוסיפים קרח – והופ, למקפיא למשך הלילה.   4.

לאמץ אגוזים ושקדים כחטיף

כשמדברים על שומנים בריאים, לזה בדיוק מתכוונים. אגוזים ושקדים מכילים סידן, ויטמין C, ברזל, ושלל חומצות שומן חיוניות. כדי לקבל מהשקדים והאגוזים את הערך התזונתי במלואו, מומלץ להשרות אותם למשך הלילה בכלי זכוכית, ולאכול למחרת.     5.

לוותר על המעלית

אלא אם אתם גרים בקומה 20, אין שום סיבה להשתמש במעלית. שננו לעצמכם: מעלית היא פינוק מיותר של העולם המערבי, על כן הרגילו את הילדים וגם את עצמכם לעלות ולרדת במדרגות – וכולכם תרוויחו.     6.

להימנע ממשקאות ממותקים

בכוס של משקה ממתוק יש בממוצע 4 כפיות סוכר. מעבר לכך, לשתייה ממותקת או מוגזת ישנה השפעה שלילית על הבריאות, כיוון שהיום מוסיפים למשקאות הללו פרוקטוז, שהוא סוכר תעשייתי שהגוף לא יודע להתמודד איתו. לכן, אם צריך לבחור רק דבר אחד מתוך רשימת הטיפים, התחילו בשתיית מים. בהצלחה!      

רוצה את בר המים אצלך בבית? צריך רק להשאיר פרטים ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

*אופס, שכחת להכניס את השם שלך
*אופס, שכחת להכניס את הטלפון שלך הזנת טלפון לא תקין
*אופס, שכחת להכניס את האימייל שלך הזנת מייל לא תקין
תודה על פנייתך נציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם
חלה תקלה בשליחת הטופס. אנא נס/י שוב במועד מאוחר יותר.