כללי

מאת:

צוות הבלוג

תאריך:

28/7/14

TRX- הטרנד החדש בתחום הכושר

כל מי שצועד, רץ או רוכב על אופניים בקרבת פארקים, חוף הים או גנים ציבוריים, ודאי שם לב למנהג חדש הצובר תאוצה.

כל מי שצועד, רץ או רוכב על אופניים בקרבת פארקים, חוף הים או גנים ציבוריים, ודאי שם לב למנהג חדש הצובר תאוצה. אנשים הלבושים בבגדי ספורט האוחזים מעין גומיות או חבלים ארוכים שמלופפים סביב עץ או עמוד ומבצעים תרגילי כושר משונים, לעיתים לבד, ובמקרים רבים בקבוצה ואף בליווי מדריך. אלו הם מתאמני שיטת ה-TRX, שיטה שהומצאה לפני כעשרים שנה על ידי רנדי הטריק, איש קומנדו אמריקאי שחיפש דרך לשמור על כושר כשהוא נמצא עם היחידה שלו בשטח, רחוק מחדרי הכושר של הבסיסים המפנקים של הצבא האמריקאי. הטריק חיבר חבלים לעמוד והחל להתעמל איתם בתרגילים שונים ומשם ועד להכרזה על שיטת האימון המוצלחת ביותר על ידי מיטב המומחים בארה"ב, עבר זמן קצר כשעוד ועוד מתאמנים מגלים את השיטה ומתמכרים אליה.

  לא לשכוח לשתות מים מעולים ממכשיר התמי 4

שיטת האימון מתבצעת באמצעות רצועה באורך 2.5 מטרים המחוברת לעמוד או עץ ולפעמים גם לדלת החדר שלכם (בעזרת התקן מיוחד) ומתפצלת לשתיים. הרצועות מאפשרות למתעמל לתרגל כ-500 תרגילים שונים. "זו שיטה שעובדת על כל הגוף", מספרת טל שריג, מדריכת TRX, "מה שקרוי בז'רגון -Total body workout. ה-TRX היא שיטת אימון שמתאימה לכל אחד, לספורטאים שרוצים לחזק את הגוף אבל גם לאלו הרוצים לשקם פציעות ולאנשים שרוצים לבצע פעילות גופנית וללא נסיון קודם". כששריג מתארת את טווח המתעמלים היא בהחלט נותנת משקל רב לחסרי הנסיון. "יש המון תרגילים שפשוט מדמים תנועות שאנו עושים במהלך היום. אפילו קימה מהכיסא או המיטה דורשת שרירים ושמירה על שיווי משקל, ובשיטה הזו אפשר לעבוד ספציפית על שרירים שיקלו עלינו בפעולות בסיסיות אלו. גם אנשים עם כאבים כרוניים כמו כאבי גב מדווחים על שיפור".

מעלות השיטה, מלבד מגוון התרגילים הרחב, נמצא בניידות שלה, אפשר לבצע אותה גם מחוץ למרחב המוכר, רק חשוב להצטייד מבעוד מועד במספיק מים איכותיים לשתייה מבר המים תמי4 שלכם. "לא צריכים מנוי לחדר כושר", מציינת שריג, "נכון, אפשר להתעמל לבד, אבל רצוי ומומלץ לעבוד ב-TRX עם מדריך מנוסה שיעקוב אחריך וידריך אותך לבצע את התרגילים בדרך הטובה ביותר וללא גרימת נזק מיותר לגוף. אם אתה מנוסה מאוד, יש אפליקציות לסמרטפונים שעוזרות לך לבצע תרגילים והמון סרטונים ביוטיוב, כך שכל מה שנדרש הוא רק לרכוש את הרצועות ולהתחיל להתעמל". אם כן, למי השיטה בעצם מתאימה? "היא מתאימה לכל אחד.

לאחר האימון מעולה להתרענן עם כוס מים מוגזים ממכשיר הבאבל בר של תמי4 עוד המלצה מעולה מהבאבל בלוג של שטראוס מים תמי4

גם לספורטאים מנוסים וגם לחסרי נסיון. מה שמעולה בשיטה זו, היא העובדה שאתה בעצם מתעמל כנגד משקל גופך, כשמה שמשתנה הוא זויות האימון. למשל, זוויות הרגלים שמדמות רמת קושי משתנה - משנים את זויות הרגליים ובעצם משנים את דרגת הקושי. אפילו שני אימונים בשבוע יעשו נפלאות למי שעבר פציעה או סובל מכאבים, וכמובן למי שלא סובל מכל אלו, הם יעניקו הרגשה טובה ומראה בריא. ה-TRX הוא בסך הכל האביזר. הוא יכול לעבוד על גמישות מצד אחד ועל אימון כח מצד שני".

רוצה את בר המים אצלך בבית? צריך רק להשאיר פרטים ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

*אופס, שכחת להכניס את השם שלך
*אופס, שכחת להכניס את הטלפון שלך הזנת טלפון לא תקין
*אופס, שכחת להכניס את האימייל שלך הזנת מייל לא תקין
תודה על פנייתך נציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם
חלה תקלה בשליחת הטופס. אנא נס/י שוב במועד מאוחר יותר.