blog-big-main5

5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה

חג החנוכה, טעים ככל שיהיה, הוא אויבם המושבע של שומרי המשקל והנמנעים ממטוגנים. למרבה הפתעה, ישנן דרכים גם ליהנות ממאכלי החג המסורתיים וגם לשמור על המשקל והבריאות. כך תעשו זאת נכון

 

חנוכה הוא אחד החגים האהובים על עם ישראל, חובב החגים והמזון עתיר הקלוריות. שמונה ימים של הדלקת נרות, סופגניות ולא מעט מסיבות, קשה שלא לאהוב וליהנות. עם זאת, חנוכה הוא חג מאוד לא פשוט עבור שומרי משקל. קודם כל, הוא מתרחש בחורף, עונה בה הרעב מוגבר בכל מקרה. כמו כן, החג כולל שפע של אירועים משרדיים, כינוסים משפחתיים, חגיגות בגני הילדים ומסיבות אצל חברים מהכיתה.

שני מאכלי הדגל של חנוכה, סופגניות ולביבות, ידועים כעתירי קלוריות וכאלו שללא ספק עלולים לגרום לשמונה ימים של רגשות אשמה והשמנה. למרות זאת, ישנן דרכים להצליח לשמור על המשקל גם בחנוכה ואפילו לאכול סופגנייה או שתיים תוך כדי ושימו לב, גם ליהנות מהן. ריכזנו עבורכם חמישה טיפים חשובים בעזרתם תוכלו לשמור על המשקל גם בחג החנוכה המתקרב.

 

1. הגיעו שבעים

על מנת למנוע אכילה ללא שליטה, עלינו לשלוט בכמויות האכילה שלנו באירועי החג שנגיע אליהם. זה בסדר לאכול סופגנייה אחת, מן הסתם, אך הריח המשכר ולעתים גם לחץ חברתי, עלולים לגרום לנו לאכול כמות גדולה הרבה יותר. הסוד הוא להגיע לאירוע הדלקת נרות במשרד, או בבית עם המשפחה, שבעים ככל האפשר. רצוי לאכול ארוחה קטנה כשעתיים לפני האירוע, פרי או פרוסת לחם עם גבינה, אפילו עשרה שקדים יעשו את העבודה.

 

pic_for_blog13

 

2. שתו הרבה מים

חשיבות שתיית המים בחג היא גבוהה מאוד. ראשית, כפי שכבר הזכרנו, בחורף אנשים שותים פחות מים ולכן רצוי להקפיד בכל מקרה על שתייה מרובה. שנית, אחת המטרות בשמירה על המשקל היא לגרום לגוף להסתגל בחזרה לשתיית כמות גדולה של מים. גם אם אתם לא צמאים והפה שלכם לא ייבש, עליכם לעשות זאת "בכוח" מתוך הבנה כי הדבר חשוב ויתרום להצלחת תהליך השמירה על המשקל. התחילו מחמש כוסות מים ביום ועלו בהדרגה. קבעו לעצמכם שאחרי כל סופגניה או לביבה, אתם שותים כוס מים אחת לפחות.

 

pic_for_blog14

 

3. תכננו את היום

מוזמנים להדלקת נרות במשרד אחר הצהריים ומיד לאחר מכן למסיבת חג בערב? לא בטוחים איך תעמדו בכל הפיתויים  שתפגשו לאורך הדרך? אין טעם להיכנס לפאניקה. תכננו את היום מראש והכל יעבור בשלום. הפכו את ארוחת הצהריים שלכם לארוחה קלה יותר ואת ארוחת הערב לארוחה הגדולה ביום, וכך הימנעו מאכילת שתי ארוחות גדולות ביום.

 

pic_for_blog12

 

4. בחרו את הסופגנייה הנכונה

כאמור, לאכול במהלך החג סופגנייה או אפילו שתיים, זה ממש לא אסון. אבל אם כבר לחרוג ממנהגי התזונה והדיאטה השגרתיים, פעלו בחכמה בין אין סוף סוגי הסופגניות, בחרו את סופגניית החלומות שלכם ותאכלו אותה בהנאה. כך תוכלו להבטיח לעצמכם גם הנאה וגם תחושה של שליטה ובחירה.

 

pic_for_blog15

 

5. עשו פעילות ספורטיבית

אם אתם הורים לילדים, נצלו את החופשה מבתי הספר וצאו עם הילדים לפעילות ספורטיבית. במידה ואתם סובלים ממחסור קל במוטיבציה עקב מזג האוויר הקריר, פשוט תייצרו לכם אחת כזו. האזינו לשירים שממלאים אתכם באנרגיה חיובית, התלבשו בהתאם וצרו קשר עם אנשים המהווים השראה עבורכם.

 

pic_for_blog16

 

חג שמח, טעים ומאוזן לכולנו!

רוצים את בר המים תמי4 אצלכם בבית? השאירו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

רוצים את בר המים תמי4 אצלכם בבית?
השאירו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.