Water Blog | בלוג המים של תמי 4 - שטראוס מים - איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם?

בריאות

מאת:

צוות הבלוג

תאריך:

26/11/17

איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם?

בדיקת כמות הקלוריות על גבי פחית המשקה זו התחלה טובה, אבל זה לא מספיק. במשקאות ממותקים בכלל ובמשקאות מוגזים בפרט, מסתתרים רכיבים לא בריאים והרבה מאוד סוכר. כך תגלו מה באמת מסתתר במשקאות ממותקים

הנטייה לבדוק את מספר הקלוריות שמופיע על תווית הבקבוק או הפחית היא מצוינת, אך אינה מספקת. הסיבה לכך היא שאת המידע על הסוכר שנמצא במשקה מחשבים בדרך אחרת:

חפשו את סימן הפחמימות (Carbohydrates), שמסומן בגרמים. בכל חמישה גרם פחמימה, יש למעשה כפית סוכר. לצורך העניין, אם על גב המשקה כתוב שהוא מכיל 20 גרם פחמימות, זה אומר שהוא מכיל 

4 כפיות סוכר!

שימו לב! סימון הרכיבים על גב המשקה אינו מתאר בהכרח את כל הכמות שנמצאת בו. לדוגמה, סימון יכול להתייחס ל-100 מ״ל, ובכך לבלבל אותנו. ודאו כי את החישוב הסופי אתם עושים לאחר שהמרתם את הכמות.

pic_for_blog-2

טיפ נוסף שחשוב להכיר - סדר הרכיבים:

הרכיבים של המוצר מסודרים על גבו באופן יורד. כלומר, הרכיבים שמופיעים ראשונים, הם אלו שיש מהם הכי הרבה. כך, אם כתובים ברשימה ויטמינים או תוספים חיוביים - אך הם בתחתית הרשימה, המשמעות היא שהכמות שלהם במשקה מינורית יחסית. כמו כן, ככל שהרשימה גדולה יותר - כך המוצר טבעי פחות ומעובד יותר.

לא רק סוכרים - תמרורים נוספים:

מעבר לפחמימות, שכאמור ״מסוות״ מעינינו את הסוכרים המסתתרים במשקה - ישנם רכיבים נוספים הנמצאים במשקאות מתוקים שאינם בריאים לנו, בלשון המעטה:

pic_for_blog-5

לסיכום, שתיית משקאות ממותקים אינה בריאה או מזינה כלל. בהרבה מקרים, אנחנו נוטים לא לבדוק מה המשקאות מכילים כך שאנחנו לא יודעים מה אנחנו באמת שותים. אז במקום להסתכן ולצרוך כמויות של סוכר, הכי טוב שתשתו מים.

על פי סקר TNS שנערך בספטמבר 2017, 78% מהמשפחות מעידות שמאז שיש להם בר מים תמי4 בבית, הילדים שותים יותר מים ופחות משקאות מתוקים.

רוצה את בר המים אצלך בבית? צריך רק להשאיר פרטים ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

*אופס, שכחת להכניס את השם שלך
*אופס, שכחת להכניס את הטלפון שלך הזנת טלפון לא תקין
*אופס, שכחת להכניס את האימייל שלך הזנת מייל לא תקין
תודה על פנייתך נציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם
חלה תקלה בשליחת הטופס. אנא נס/י שוב במועד מאוחר יותר.