Uncategorized

מאת:

צוות הבלוג

תאריך:

9/10/18

איך מחזירים את הילדים (ואתכם) לשגרה?

מעט מאוד אחרי שנגמר החופש הגדול התחילו החגים שהשנה התפרשו על פני כמעט חודש שלם! ואם לכם קשה לנחות ולהסתגל מחדש לשגרה, תארו לעצמכם מה קורה לילדים. ריכזנו לכם כאן 4 טיפים שיעזרו לכם ולילדים לחזור לשגרה ברגל ימין.

מעט אחרי ההיערכות לשנת הלימודים החדשה התחילו החגים, והאמת היא שהרבה יותר קל להתרגל לחופש, כי בחופש הגבולות גמישים יותר: רואים יותר טלוויזיה, פוגשים יותר חברים, הולכים יותר לאטרקציות כמו סרטים ופארקים וגם אוכלים יותר חטיפים, ממתקים ופאסט-פוד. ועכשיו, לחזור שוב לסדר יום מאורגן, שיעורי בית, ארוחות רגילות ומסודרות וכו׳ - זה אתגר לא קטן. גם עבורנו, ולבטח עבור ילדינו. הנה כמה טיפים שעשויים להקל על ההתאקלמות:

 

  1. מתרגלים מחדש לשעות השינה

במהלך חופשים הורים רבים מתירים לילדיהם שגרה שונה מזו של בית הספר, ודבר זה מתבטא בעיקר בשעות השינה של הילדים. אלו מצד אחד מתחילות בשעת לילה מאוחרת יותר ומצד שני נמשכות אל שעת בוקר מאוחרת יותר. כעת, משחזרו הילדים לשגרה, ייתכן כי הם יחוו מצבי רוח, עייפות ותשישות - וזה בדיוק המקום לחזור להקפיד על שעת שינה מוקדמת ומבוקרת. ואולם, ייתכן כי הילדים יגלו התנגדות או יהיו מאוד ערניים. לכן, כדאי בשבועות הקרובים להתחיל את סדרת ההתארגנות לשינה בשעה אחת מוקדמת מהרגיל - מה שכנראה יבטיח כי יילכו לישון בשעה הרצויה, ולא אחריה. אגב, לתשישות והעייפות שלהם ניתן לסייע באמצעות שתייה מרובה של מים.

  1. צובעים את השגרה בורוד ומסמנים מטרות

החזרה ללימודים היא נקודת זמן שאפשר לצבוע בחגיגיות ולהחליט במסגרתה על מטרות ויעדים חדשים. למשל: באיזה מקצוע ישתפרו, איזה תחביב יפתחו, עם איזה חבר ירצו לבלות יותר ועוד. הללו יפתו את הילדים לחזור לשגרה ברגל ימין ולהיות טובים יותר. כמו כן, פיתוח אחריות לשתיית מים יכולה אף היא להיות מטרה. במידה ותסבירו לילדים כי שתיית מים מסייעת לריכוז ובכך עשויה לתרום ליכולות הלמידה, מעבר להחלטה על מטרה תוכלו להציע להם גם דרך למימוש שלה.

  1. מסדרים את החדר ופינת שיעורי הבית

ייתכן בהחלט שבמהלך החגים במקום הספרים והעפרונות תפסו את שולחן הכתיבה משחקים, גאדג׳טים ושלל פינוקים של חופש. ועכשיו, זה בדיוק הרגע להחזיר את הסדר אל כנו. סביבת לימודים מסודרת ונקייה חשובה עבור כל אדם עובד או לומד, בכל גיל - ובמיוחד בגילאים הצעירים. אם תארגנו יחד עם הילדים את החדר ושולחן הכתיבה מחדש, התרגשות וציפייה עשויים להפציע בלב הילדים, ולהטעין בהם רגשות חיוביים כלפי שגרת הלימודים שחזרה. אגב, כדאי לדעת שבזמן לימודים שתיית מים חשובים במיוחד ומשפרת ריכוז. הטיפ שלנו הוא להכין עם הילדים ״עמדת שתייה״ אישית שתהיה להם בשולחן הכתיבה, הכוללת כוס יפה שהם אוהבים עם קש או בקבוק שקישטו, אותם הם יתרגלו לקום למלא בבר המים תמי4 לפני הכנת השיעורים.

  1. מרבים לשתות מים ולאכול בריא

מבחינת מזון, חופשות תמיד מאופיינות בפזרנות כללית - גם שלנו, וגם של ילדנו. אוכלים יותר בחוץ, מתפנקים על יותר מתוקים ובאופן כללי מרשים לעצמנו דברים שבשגרה, בצדק, אנחנו נמנעים מהם. ועכשיו, צריך להחזיר את הילדים לשגרת מזון ושתייה בריאה. למעשה, אחד הדברים שהכי מדאיגים הורים, ובצדק, הוא שגרת המזון והשתיה של הילדים בזמן שהותם בבית הספר. להבדיל מגנים, האחריות לשתות כמות מים מספקת ולאכול ארוחות בבית הספר מוטלת על הילדים בלבד. אחד הטריקים היעילים ביותר בעניין זה הוא לארגן לילדים קופסת אוכל מגניבה ובקבוק מים אישי שהם אוהבים לשתות ממנו. למעשה, ניתן אף להציע להם לקשט את בקבוק המים בעצמם מה שעשוי להגביר את רצונם לשתות ממנו. טיפ נוסף הוא לפתח אצל הילדים עצמאות במזיגת המים לעצמם. הרגילו אותם למלא מבר המים תמי4 מים לעצמם בכל בוקר לפני בית הספר. תחושת העצמאות עשויה בהחלט לעודד אותם לשתות יותר ומרצון.

יש לכם טיפים נוספים שעוזרים לילדים לחזור לשגרת לימודים בריאה? כתבו לנו! ועד אז, שתהיה גם לכם נחיתה רכה!

 

 

 

רוצה את בר המים אצלך בבית? צריך רק להשאיר פרטים ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

*אופס, שכחת להכניס את השם שלך
*אופס, שכחת להכניס את הטלפון שלך הזנת טלפון לא תקין
*אופס, שכחת להכניס את האימייל שלך הזנת מייל לא תקין
תודה על פנייתך נציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם
חלה תקלה בשליחת הטופס. אנא נס/י שוב במועד מאוחר יותר.