Uncategorized

מאת:

צוות הבלוג

תאריך:

11/10/18

הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב

כולנו רוצים לחיות בריא, להקפיד על תזונה מאוזנת ולא לצרוך יותר מדי קלוריות. ועדיין, יש מהמורה אחת שרבים מאיתנו עדיין נוטים ליפול בה. אנחנו קוראים לה: הסוכרים השקטים. כך תוכלו להיות מודעים, ולהימנע:

בשנת 2013 ערך בנק קרדיט סוויס מחקר ובו התגלה כי צריכת הסוכר העולמית הממוצעת עומדת על 17 כפיות סוכר ביום - כמעט פי 3 מהכמות המומלצת! אך למרבה התדהמה, מרבית הכמות הזו של סוכר איננה מוסברת ע״י צריכה גבוהה של עוגות, שוקולדים וחטיפים - אלא דווקא מגיעה אל גופנו ממשקאות קלים:

ובמילים אחרות, 43% מצריכת הסוכר היומית שלנו מגיעה ממשקאות ממותקים! מדובר בנתון בלתי נתפס.

 

משקאות קלים - הסוכרים כבדים

וכך, למרות שבניגוד לעבר כיום רבים כבר יודעים שצריכת משקאות ממותקים איננה בריאה ואולי אף נמנעים מלהחזיק אותם באופן קבוע בבית, מסתבר שהם עדיין גורם מכריע ומשמעותי בצריכת הסוכר שלנו. ייתכן כי זה בגלל שהנטייה להיתקל בהם מחוץ לבית לא פוסחת עלינו במגוון סיטואציות במהלך היומיום: כיבוד בכנסים וישיבות, מסיבות יום הולדת של הילדים, חדרי לובי והמתנה, מסעדות ועוד, או שפשוט כי מדי פעם אנחנו מרגישים צורך ״לפרגן״ לעצמנו: ״רק כוס אחת, מה כבר יקרה״. אגב, אם אנחנו לא תמיד עומדים בפיתוי - חשבו על הילדים שלנו שמוקפים בקיוסקים וחנויות בדרך אל ומבית הספר, בקניונים ועוד. ועם הנתון שמחצית מהילדים בישראל שותים משקה ממותק אחד לפחות בכל יום, אי אפשר להתווכח (כך לפי דו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת).

מלכודת מתוקה

למעשה, משקאות מתוקים מספקים לגוף שלנו כמויות עצומות של סוכר ואנרגיה, אבל אינם מספקים את תחושת השובע - וכך אף גורמים לנו לרצות לאכול יותר. מעבר לזה, יש המניחים גם כי הם ממכרים, ולכן תמיד יגרמו לנו לרצות לשתות מהם עוד. בנוסף, לא תמיד אנחנו מודעים לזה שהם עתירים בסוכר, וזאת כי קיימת רשימה ארוכה של רכיבים בעלי שמות שונים שהם למעשה סוכרים, ביניהם: פרוקטוז, דקסטרוז, פרוקטוז, גלוקוז, סוכר אינברטי, מלטוז, סירופ מלט, מולסה, סוכר קנה גלמי, תרכיז פירות טבעי ועוד. 

אומרים לזה די

אל מול משקאות ממותקים אשר אינם מרווים את הגוף ואף מזיקים לו, שתיית מים היא הבחירה הבריאה. גם מבחינת שמירה על משקל תקין נראה כי המים מסייעים: הם מגבירים את חילוף החומרים ושוטפים תוצרי לוואי של פירוק שומן.

אם אתם מחזיקים בביתכם את אחד מברי מים תמי4, סביר כי רב בני המשפחה מרבים לשתות בתוך הבית מים ולצרוך בכך 0 קלוריות ו-0 סוכרים! ואולם, כאמור, ראינו כי הפיתויים מחוץ לבית גדולים הם. לכן, ריכזנו לכם 4 טיפים שיכולים לעזור לכם לשים סוף לתופעה:

  1. משנים את ההתייחסות למשקאות ממותקים - הרגילו את עצמכם ואת הילדים לחשוב על פחית או בקבוק של שתייה קלה כעל חתיכה רחבה של עוגת שוקולד. ייתכן כי אם תראו בהם קינוחים של ממש, תמעיטו להקל ראש ולשתות אותם בהזדמנויות מחוץ לבית.
  2. מחזיקים בבקבוקי מים אישיים - הרגילו את כולם לצאת מהבית רק לאחר שמילאו בקבוק מים רב-פעמי במים מבר המים. בעת שתיתקלו בפיתוי, תהיה בידכם כבר את התשובה הנכונה.
  3. מחפשים ״מרעננים״ בריאים: את הצורך לגוון אנחנו לחלוטין מבינים, אולם גם עליו ניתן לענות בצורה שקולה ואחראית. למשל: בבתי קפה תוכלו לבקש להוסיף לקנקן המים שלכם נענע, לימון, מלפפון או תפוז וכך גם אצלכם בבית.
  4. מרגילים גם את הסביבה - שמים לב כי המשקאות הממותקים מגיעים לכל ישיבת עבודה? פתחו את הנושא לדיון, והגיעו עם ההנהלה למסקנה כי יש להמעיט בהם.

 

רוצה את בר המים אצלך בבית? צריך רק להשאיר פרטים ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

*אופס, שכחת להכניס את השם שלך
*אופס, שכחת להכניס את הטלפון שלך הזנת טלפון לא תקין
*אופס, שכחת להכניס את האימייל שלך הזנת מייל לא תקין
תודה על פנייתך נציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם
חלה תקלה בשליחת הטופס. אנא נס/י שוב במועד מאוחר יותר.