Uncategorized

מאת:

צוות הבלוג

תאריך:

24/12/18

כמה צריך לשתות כשמתאמנים?

להזין את הגוף שלנו במים זה חשוב תמיד, ובמיוחד בזמן אימון כשהוא מאבד הרבה נוזלים דרך הזיעה. אבל כמה לשתות בזמן שמתאמנים? והאם זה תלוי בגיל, מין, סוג האימון או ומשקל? כל התשובות בפנים

סוגיית שתיית המים לפני, במהלך ואחרי אימוני ספורט מעסיקה כמעט את כל מי שמתאמן ולא תמיד מסתכמת בתשובה חד משמעית. אז ישבנו לשיחה עם חגי לפלר, ספורטאי ובלוגר בולט בתחום, וחזרנו עם הרבה מסקנות:

 

שתיית מים במהלך אימון גופני (לרבות הזמן שלפני ואחרי) מונעת מהגוף להתבייש. מתאמנים שלא יקפידו על שתיית מים לפני, במהלך ואחרי האימון עשויים לסבול מעייפות, רמת ביצועים נמוכה ואפילו קשיים בקואורדינציה. אבל מעבר לכך, התייבשות עשויה לפגוע גם במערכות פנימיות של הגוף ובתפקודן, למשל: נפח פעימות הלב קטן וכך גם תפוקת הלב, הנשימה מתקצרת, הדם נעשה צמיגי יותר ועוד.

אז כמה מים שותים?

הכמויות הכלליות המומלצות למתאמנים ולעוסקים בספורט הן:

כן, מדובר בהרבה מאוד מים! ואנשים שנוטים להזיע הרבה או אנשים עם מסת גוף גבוהה זקוקים אפילו לכמויות גדולות יותר. אבל מה לגבי להבדלים בין נשים וגברים, ולהשפעת משתנים כמו רמת הקושי של האימון, משקל וגובה? בכדי להתמודד עם השאלות האלו, תוכלו לעקוב אחר הטבלה הבאה שמתאימה למתאמנים בגיל ממוצע הנע בין 25-30:


 רמת קושי של האימוןמשך זמן האימוןכמות המים הדרושה במיליליטר
נשיםנמוכהחצי שעה284
שעה681
גיל ממוצע - 28שעה וחצי966
משקל ממוצע - 70 ק״גבינוניתחצי שעה400
גובה ממוצע - 1.67שעה770
שעה וחצי1250
גבוההחצי שעה480
שעה970
שעה וחצי1500
גברים נמוכהחצי שעה400
שעה680
גיל ממוצע - 28שעה וחצי1050
משקל ממוצע - 80 ק״גבינוניתחצי שעה400
גובה ממוצע - 1.77שעה850
שעה וחצי1250
גבוההחצי שעה480
שעה1000
שעה וחצי1500

לא רק בגילאים האלה

על אף ההתמקדות בחתך הגילאים המסוים הזה, אל לנו להתבלבל ולחשוב כי רק צעירים מתאמנים וכי רק עליהם חלה החובה לשתות מספיק מים לפני, במהלך ואחרי האימון. למעשה, כל אוכלוסיית המתאמנים חייבת לצרוך מספיק מים בכדי ליהנות מאימון בריא ויעיל, וממש לא להסתמך על תחושת צמא אשר בזמן פעילות בדר״כ מדוכאת. אם אתם מחפשים כלל אצבע אשר יעזור לכם עם כמויות המים, תוכלו לעקוב אחר טבלה כללית זו:


לפני האימון
שעתיים לפני האימוןחצי ליטר
בסמוך לתחילת האימוןחצי ליטר
במהלך האימון
כל עשרים דקותחצי כוס - כוס מים.
*אם סביבת האימון חמה ולחה יחסית, שתו יותר!
אחרי האימוןחצי ליטר עד ליטר

לסיכום, אין ספק כי בשביל לשמור על שגרת אימונים בריאה אנחנו חייבים לשמור על שגרת שתיית מים בריאה! עם ברי המים תמי4 בבית, תוכלו להגיע לאימון כשאתם מצויידים בכמות מים מספקת ומחושבת וליהנות ממים צלולים וטעימים לפני, במהלך ואחרי האימון.

רוצה את בר המים אצלך בבית? צריך רק להשאיר פרטים ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

*אופס, שכחת להכניס את השם שלך
*אופס, שכחת להכניס את הטלפון שלך הזנת טלפון לא תקין
*אופס, שכחת להכניס את האימייל שלך הזנת מייל לא תקין
תודה על פנייתך נציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם
חלה תקלה בשליחת הטופס. אנא נס/י שוב במועד מאוחר יותר.