Uncategorized

מאת:

צוות הבלוג

תאריך:

18/10/18

5 טיפים שיהפכו את העסק שלכם לבית שני של העובדים והלקוחות

אחד היתרונות הבלתי מעורערים שעסקים קטנים ובינוניים יכולים לסגל לעצמם הוא האווירה המשפחתית והביתית - אך כיצד עושים זאת מבלי לפגוע ברשמיות, הסמכותיות והמקצועיות?

השאלה כיצד לגרום ללקוח ״להרגיש בבית״ מעסיקה עסקים רבים, כאשר התשובה מתחלקת ל-2 מרכיבים עיקריים: שירות פרונטלי אדיב ומזמין פנים, לצד סביבה נעימה, מתוחזקת, נקיה ומאורגנת. למעשה, 2 המרכיבים הללו של שירות איכותי וסביבה נעימה אף מזינים זה את זה: ברגע שהעסק הוא מקום שנעים לשהות בו הלקוחות שיגיעו אליו יפגינו שלווה ואורך רוח, ואילו העובדים, מצדם, יעניקו גם הם יחס טוב יותר. מכאן, אין ספק כי התחושה של ״להרגיש בבית״ משרתת את כל הצדדים: עובדים ששמחים להגיע לעבודה, ולקוחות שככל הנראה ירצו לחזור ולבקר בבית העסק שלכם. אך כיצד מייצרים אווירה ביתית מבלי לנגוס במקצועיות של העסק? עם 5 הטיפים הבאים תוכלו להשיג בדיוק את האיזון הנכון:

  1. ״נקי בעין״ - שמירה על הסדר ומניעת עומס של רהיטים, אביזרים וניירת חשובה לבריאות שלנו, אבל גם לעסקים שלנו. לא אחת נמצא כי בלאגן משפיע על המצב הרגשי של בני האדם ועשוי לגרור לחץ, כעס ואי שקט - וברור הוא כי מדובר בתחושות שאף בעל עסק לא ירצה לעורר בעובדים או בלקוחות שלו. לעומת זאת, סביבה מסודרת ומאורגנת שומרת על זרימה אנרגטית טובה: יש נטייה להיות מעשיים יותר, ויש רוגע ושלווה. כדי לשמור על מראה אסתטי ומסודר בעסק שלכם, חשוב שתייתרו את כל מה שיכול להעמיס והיו מודעים לנקודת התורפה שלכם.
  1. ארגון פונקציונלי ואסתטי - כמובן, ובהמשך ישיר לנקודה הקודמת, עסקים באופן טבעי גוררים הצטברות של אביזרים, כלים ורכוש. בכדי לשמור על האווירה הנקיה והנעימה, מומלץ להשקיע תכנון במקומות וכלי אחסון שיהיו גם יפים וגם שימושיים. ההמלצה היא לחשוף כמה שפחות אלמנטים קטנים שיכולים לצבור אבק ולשבור את הקו העיצובי, ולשמור את מרב הציוד במקומות סגורים: ארונות קיר, קופסאות יפות ועוד. אגב, ארגון פונקציונלי ואסתטי לא רק יבטיח שהלקוחות שלכם יתרשמו מהעסק המסודר למשעי, אלא גם יתרום ליעילות העבודה של המועסקים שלכם.
  1. סטריליות - אז נכון, דווקא בבית שלנו איננו תמיד מקפידים שהכל יהיה נקי בכל רגע נתון, אבל על עניין זה אי אפשר להתפשר בעסקים. כשאנחנו מגיעים למקום שהוא אינו הבית, כמו עסק, אנחנו צריכים להיתמך במאפיינים שמזכירים לנו את הבית כמו ניקיון וסטריליות, ובייחוד באזורים כמו עמדות שתייה וחדרי שירותים. לכן, כדאי להשקיע בחברת ניקיון אשר תשמור את העסק שלכם נקי ומוקפד, ואף להוסיף אלמנטים המזכירים את הבית כמו מגבות קטנות, סבונים איכותיים, קרם ידיים ועוד.
  1. אזורי ישיבה - למעט חנויות, כמעט בכל עסק מתרחשים מצבים בהם הלקוחות צריכים להמתין או כחלק מהשירות, או עבור השירות. וכידוע, אנשים לא ששים להמתין במקומות זרים, לבטח אם הם לחוצים או עסוקים במיוחד. זו בדיוק הסיבה מדוע פינות ישיבה והמתנה חשובות מאוד בבתי עסק. למעשה, עיצוב בוהו-שיקי אקלקטי מאוד פופולרי כיום, ולא בכדי, שכן ייתכן כי הוא מזכיר ללקוחות את הבית. ולסיכום, ספה נוחה עם כריות נוי, שולחן קטן להניח עליו כוס מים, פרחים ואף מגזינים - כל אלו חשובים מאוד ביצירת אזור ישיבה ביתי ונעים.
  1. בר מים תמי4, ממש כמו בבית - ברב המוחלט של הבתים נמצאים כיום ברי מים תמי4 אשר מבטיחים מים צלולים וטעימים, שכן המודעות לאיכות וטעם המים בימים אלו חזקה מבעבר. בר מים תמי4 הניחן בעיצוב אסתטי ואלגנטי, כשלידו מסודרות כוסות חד-פעמיות חדשות (ואולי מעוצבות) יוכל להוות עמדת שתייה בפני עצמה אשר תמשוך אליה לקוחות ותגרום גם לאלו שלא נעים להם לבקש, לקום ולמזוג לעצמם כוס מים. בנוסף, עם בר מים לא תצטרכו לדאוג למילוי קנקנים או להחזקת מים במקרר - ועדיין להציע ללקוחות שלכם חווית שירות הכוללת הרגלי שתייה ממש כמו בבית: בסביבה נעימה, נקיה ועם מים שכיף וטעים לשתות.

לסיכום, אם יש לכם עסק קטן או בינוני אין ספק שכדאי לכם להשקיע בטיפוח האווירה האינטימית והביתית. אווירה מסוג זה מסייעת הן מבחינת איכות העבודה של העובדים, והן מבחינת שימור לקוחות. ואגב, אולי גם לכם, המנהלים, יהיו פחות געגועים לבית :)

רוצה את בר המים אצלך בבית? צריך רק להשאיר פרטים ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

*אופס, שכחת להכניס את השם שלך
*אופס, שכחת להכניס את הטלפון שלך הזנת טלפון לא תקין
*אופס, שכחת להכניס את האימייל שלך הזנת מייל לא תקין
תודה על פנייתך נציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם
חלה תקלה בשליחת הטופס. אנא נס/י שוב במועד מאוחר יותר.