בריאות

מאת:

צוות הבלוג

תאריך:

3/7/19

מחשבון המים שיעזור לכם לעבור את הקיץ בשלום

ישראל היא מדינה חמה ועל מנת להימנע מהגעה למצב של התייבשות יש להקפיד לשתות כמות מים נאותה מדי יום; מחשבון המים החדש של שטראוס מים יגלה לכם בדיוק כמה כוסות מים כדאי לכם ולילדיכם לשתות ביום כדי לעבור את הקיץ בשלום

קיץ, וחם. אפילו לוהט. מדינת ישראל משופעת בתקופות חמות וארוכות הכרוכות באיבוד נוזלים מוגבר מהגוף, ולא אחת אנו שומעים על מקרים של התייבשות בקרב ילדים ומבוגרים כאחד. כידוע התייבשות ללא טיפול הולם יכולה להכניס את האדם למצב של סכנת חיים ולכן חלה חובה לזהות אותה לפני שהיא מתרחשת. הטיפול הכי טוב אם תרצו הוא הטיפול מונע – שתיית מים סדירה ועקבית לאורך כל שעות היום.

אבל כמה מים לשתות?
רותי לטר, דיאטנית קלינית ומידענית רפואית MSc, מסבירה כי למרות המורכבות בהערכת הכמות המדויקת אותה כדאי לשתות מדי יום קיימות המלצות שמטרתן לתת אומדן לגבי כמות שתייה מספקת. “על פי הוועדה למזון ותזונה של האקדמיה הלאומית האמריקאית למדעים, כמות המים היומית המומלצת לגברים בוגרים ללא אימון גופני היא 3.7 ליטר – שווה ערך ל-15 כוסות מים ביום ולנשים בוגרות ללא אימון גופני מעט פחות מכך, 2.7 ליטר – שווה ערך ל-11 כוסות מים ביום”.

רוצים לגלות כמה כוסות מים כדאי לכם לשתות ביום? לחצו כאן

אז כמה כוסות מים כדאי ומומלץ לשתות מדי יום? “התשובה המדויקת מורכבת”, מסבירה לטר, “ומשתנה בהתאם לגיל, לשלב בחיים בו אנו נמצאים ובהתאם לגורמים חיצוניים כמו הפעילויות שלנו ותנאי הסביבה. באופן כללי ככל שמזיעים יותר
כך קיים איבוד גדול יותר של מים מהגוף ויש צורך בכמות שתייה רבה יותר. דוגמה טובה לכך היא מצבים כמו פעילות גופנית מוגברת, מזג אוויר חם ולח, מזג אוויר חם ויבש, הימצאות בתנאי גובה, לבישת ביגוד חם מדי ומצבי חולי שונים”.

מה באשר לילדים, עד כמה שתיית מים חשובה אצלם?
“תינוקות וילדים נמצאים בשלב של גדילה והתפתחות מואצים כאשר כל התהליכים המתרחשים בגוף, הם בסביבת מים. בהשוואה למבוגרים ילדים חשופים לאיבודי מים גדולים יותר עקב כך שהם פעילים, במיוחד במרחב החיצוני החשוף למזג אויר חם מאוד או קר מאוד. יחד עם זאת ילדים ממעטים בצריכת מים והם נוטים לא להסתמך על עצמם אלא על הורים או סמכות אחרת שתספק לה את המשקה. נוכח העובדה שילדים מפתחים הרגלים בתקופת הילדות, שישרתו אותם כל החיים חשוב לחשוף אותם לטעם המים כבר מגיל צעיר, ועוד לפני שייחשפו לשתייה ממותקת שאינה בריאה עבורם. אגב במחקרים נמצא קשר בין עייפות, הפרעות קשב וריכוז, כאבי ראש, עצבנות ועוד לבין אי שתייה מספקת בקרב ילדים.”

על מנת לעקוב אחר צריכת המים של הילדים ממליצה לטר לבדוק את מפלס המים בבקבוק השתייה שלקח הילד לגן או לבית הספר ולכן לבחון את תפקודו וערנותו ולהסתכל על עור הפנים והשפתיים באם הם סמוקים ויבשים מדי, ומדי פעם אף לבדוק את צבע השתן. “כל אחד מהסימפטומים הללו יכול לרמז על שתייה לא מספקת ויש לעודד את הילדים לשתות מים בצורה סדירה”, היא מסכמת.

רוצים מידע מדויק באשר לצריכת המים היומית המומלצת? בדיוק לשם פיתחה שטראוס מים משווקת ברי המים תמי4 מחשבון מים שעוזר לכם לחשב את הכמות היומית המדויקת. כל שעליכם לעשות הוא לענות במחשבון על שלוש שאלות פשוטות : מהו מינכם, מהו גילכם ומהו היקף הפעילות הגופנית מדי יום, ולגלות את התשובה. כן, כל כך פשוט.

סקרנים לדעת האם אתם שותים מספיק מים או שאולי אתם בכלל על סף התייבשות?

היכנסו למחשבון המים של שטראוס מים וגלו כבר עכשיו האם אתם וילדיכם שותים מספיק מים בקיץ הישראלי החם

פורסם לראשונה ב ynet

רוצה את בר המים אצלך בבית? צריך רק להשאיר פרטים ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

*אופס, שכחת להכניס את השם שלך
*אופס, שכחת להכניס את הטלפון שלך הזנת טלפון לא תקין
*אופס, שכחת להכניס את האימייל שלך הזנת מייל לא תקין
תודה על פנייתך נציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם
חלה תקלה בשליחת הטופס. אנא נס/י שוב במועד מאוחר יותר.