טיפ החודש

מאת:

צוות הבלוג

תאריך:

2/1/18

5 סיבות לשתות יותר מים בחורף

לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מסיימים את יום העבודה עם כאב ראש, אבל הפרט המעניין הוא שהתופעה הופכת לנפוצה יותר בעונת החורף. יתכן כי במקרים רבים הסיבה לכך היא מאוד פשוטה - הרבה אנשים שוכחים לשתות מספיק מים בחורף. מה גורם לנו לטשטוש בתחושת הצמא בעונה הקרה? ומדוע חשוב להקפיד על שתיית מים מספקת בחורף? הנה 5 סיבות:

  1. וויסות טמפרטורת הגוף

כשהטמפרטורות בחוץ צונחות, הגוף מתחיל לווסת את החום הפנימי שלו. על מנת להתגבר על הקור השורר בחוץ, הגוף שלנו מפעיל סוג של מנגנון חימום פנימי ולצורך כך, עושה שימוש במשאבים שאגר, או במילים אחרות – מבזבז אנרגיה. על מנת לייצר אנרגיה נוספת שתאפשר המשך תפקוד תקין, ובעיקר כדי למנוע התייבשות, יש להקפיד לשתות מספיק מים.

  1. מזגנים ותנורים מייבשים

ברוב שעות היום אנחנו נמצאים בחללים מחוממים. בין אם מדובר במזגן של הרכב, בתנור חימום ביתי או במערכת מיזוג אוויר משרדית, אמצעי החימום הללו מייבשים את האוויר וגורמים לנו להזיע אפילו מבלי שנרגיש. כשאנחנו נכנסים לחדר מחומם, פעמים רבות אנחנו שוכחים לצנן מעט את הטמפרטורה ומתרגלים באיטיות לאותה טמפרטורה שבקיץ הייתה מטרידה אותנו. כתוצאה מכך אנחנו מזיעים בכמויות שלא מפריעות לנו ומתייבשים גם כתוצאה מהאוויר היבש. ההשלכה במקרים רבים היא כאבי ראש ותחושת כבדות ועייפות.

  1. מחלות החורף מייבשות את הגוף

מי מאיתנו לא חולה לפחות פעם אחת בחורף? מהצטננות קלה, דרך אלרגיה ועד שפעת של ממש – כל מחלות החורף מייבשות את הגוף. מחלות אלו משפיעות כמעט בכל המקרים על אזורי הנשימה בגוף וגורמות לייצור מוגבר של ליחה ונזלת. התוצאה במקרים רבים היא התייבשות, גם אם חלקית, ולכן כשחולים חשוב להקפיד לשתות אפילו יותר מהרגיל. יש לציין כי נטילת תרופות אנטיביוטיות דורשת גם הם שתיה מרובה.

  1. הקור שבחוץ מטשטש את תחושת הצמא

רוב האנשים נוטים לשתות פחות בחורף פשוט בגלל שהטמפרטורות הנמוכות “מרמות” את תחושת הצמא. בקיץ חם מאוד בחוץ ואנחנו מזיעים הרבה ובהתאם הגוף יודע לייצר תחושת צמא חזקה. בחורף לעומת זאת, גם אם נבצע פעילות גופנית מאומצת, כשאנחנו שוהים בחוץ והטמפרטורה נמוכה, הגוף לא “יעדכן” אותנו באופן מידי שאיבדנו נוזלים רבים. לכן, בחורף יש להסתמך פחות על תחושת הצמא ולייצר הרגלי שתיה מובנים.

  1. אוכלים יותר בחורף

כל מי שמנסה לשמור על המשקל יודע שאין מה לעשות – בחורף בא לנו לאכול יותר. הקור השורר בחוץ והגשם, מייצרים בנו צורך להתנחם באוכל חם ומזמין, ואם אפשר אז הרבה ממנו. לכן, שתיה מרובה תעזור לגוף בשתי דרכים: פעם אחת הנוזלים יעזרו בעיכול ובחילוף חומרים, ופעם שניה, הקפדה על שתיה מרובה תעזור לגוף בוויסות תחושת הרעב החורפית, וכך תימנע מאיתנו צריכת מזון מוגזמת.

אז כמה לשתות?

כמות המים היומית המומלצת לאוכלוסייה בריאה מעל גיל 19 היא 3 ליטרים לגברים ו- 2.2 ליטרים לנשים. ספורטאים ואנשים העוסקים בספורט באופן קבוע, צריכים לשתות יותר היות והם מאבדים מים בהזעה. בחורף מומלץ לשתות אף יותר.

כך תשתו מים איכותיים, צלולים וטעימים יותר

כדי להבטיח לנו ולילדינו מים איכותיים, נקיים ממזהמים, וגם טעימים לשתייה, אנו נדרשים לנקוט בצעדים ממשיים. אחת הדרכים היעילות לעשות זאת היא להכניס הביתה את אחד מברי המים תמי4, המהווה עבור הילדים נקודת שתייה זמינה עם מים שכיף ונעים לשתות. בנוסף, בר מים משפחתי בבית מאפשר להורים לשלוח את ילדיהם לבית הספר כשהם מצוידים בבקבוקים אישיים עם מים איכותיים ובריאים. כיום, עם השקתו של מטהר המים החדשני, ™MAZE לברי המים תמי4, מובטחת למים שאתם והילדים שלכם שותים, הגנה אופטימלית מפני מתכות כבדות כמו עופרת וכספית, חול, חלודה, כלור, ומזהמים כימיים ומיקרוביולוגיים.

לסיכום, אם יש לכם בבית את אחד מברי המים תמי4, אתם יכולים להיות בטוחים שהילדים שלכם שותים מים איכותיים וטעימים יותר! או במילים אחרות, כנראה שיש לכם כבר דאגה אחת פחות.

 

רוצה את בר המים אצלך בבית? צריך רק להשאיר פרטים ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

*אופס, שכחת להכניס את השם שלך
*אופס, שכחת להכניס את הטלפון שלך הזנת טלפון לא תקין
*אופס, שכחת להכניס את האימייל שלך הזנת מייל לא תקין
תודה על פנייתך נציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם
חלה תקלה בשליחת הטופס. אנא נס/י שוב במועד מאוחר יותר.